Forum / Mein Baby

Suche eine Hebamme in Hamburg

Letzte Nachricht: 6. September 2007 um 14:13
C
chita_12865145
05.06.07 um 18:38

Hallo liebe Leute,

ich suche eine Hebamme, es wird fuer mich besser sein, wenn ich jemandem finde, der Englisch spricht, sodass ich keine Problem mit der Erklaerung habe, falls die Frage kompliziert ist.

Meine Entbindungstermin ist am 20.11.2007

Koennte jemandem mir ein Ratschlag geben, wo ich eine finden kann.

Vielen Danke

Mehr lesen

A
aline_12347793
27.06.07 um 18:50

Me too!
Hi,

Assuming you prefer to communicate in English, I'll write in English! Unfortunately I can't help you directly but I'm fairly sure that my Frauenarzt has a book with midwives in HH listed which also states which langauges they speak. Maybe you could ask yr doctor's practice if they have this register too. My "Stichtag" was yesterday and my Mum keeps asking if the baby's head is engeged yet. If you ask me YES it blooming well is and as been for a few weeks but I can't answer ... I have no idea what the term is in German! Do German babies heads engage?? Also: what are "Senkwehen" in English??? I looked on Leo and it said "false labour"... ?? I thought that Senkwehen might have something to do with the head engaging. Hmmmm....

Which area do you live in in Hamburg. I have some nice English pregnancy books (of the amusing variety rather than the serious kind) that I could lend you. If I don't reply for a while I've probably (finally!!) gone into labour and will be in touch when I get home. Otherwise don't worry - you'll be fine doing pregnancy in German )

All the best,

Katy

Gefällt mir

Kannst du deine Antwort nicht finden?

D
dottie_11974122
06.09.07 um 14:13

Maiken Richter
Hallo Silke,

hab eine super Hebamme für dich, Maiken Richter heißt sie, büro in Altona. Ist aber keine Beleghebamme, macht aber Kurse und Wochenbettbetreung. Super net ist sie. Wenn du die Adresse oder Telefonnummer von ihr haben möchtest, schreibe mir an: chaki_memet@yahoo.de

Viele Grüße
Meryem

Gefällt mir